Preventiv/Anticipativ sau/și ca copie de Securitate, ținând cont și de o eventuală închidere a FB, YT și tot de Google, pun la îndemâna celor interesați un canal cu video din seria CoTa, un grup pentru același subiect sau temă și alte mijloace de distribuție alternative :

Clasicul YT (cât mai funcționează): https://www.youtube.com/c/PaulMarian/videos

CoTa GRUP: https://t.me/joinchat/SndJYD5CydkFWKOD

MeWe grup: https://mewe.com/group/5f86fe829e23cf59878b7535

Sau https://reteaua-romaneasca.live/PaulMarian

https://ok.ru/profile/577213801127 și https://vk.com/videos183567958

Dacă ești Preventiv, posibilele belele se reduc.

Dacă ești Reactiv înseamnă că te-au prins în Ofsaid.


joi, 8 august 2019

ODISEEA LUI KUBRICK I


Realizatorul și cercetătorul Jay Weidner dezvăluie cunoștințele secrete încorporate în activitatea celui mai mare cineast al tuturor timpurilor, Stanley Kubrick. S-ar putea ca în 2001: O Odisea spațială să fie nu doar o retractare a lui Arthur C. Clarke și romanul lui Stanley Kubrick, ci și un proiect de cercetare și dezvoltare care l-a ajutat pe Kubrick în crearea filmelor de lună Apollo. Weidner prezintă dovezi convingătoare despre modul în care Stanley Kubrick a direcționat debarcările pe lună.

În lumina acestei revelații, Weidner explorează și filmul lui Kubrick, The Shining și arată că acest film este, în realitate, povestea lucrărilor personale ale lui Kubrick, în timp ce lucra în secret la filmările Apollo pentru NASA. Acest faimos regizor de film a plasat simboluri și anecdote ascunse în filmele sale care spun o poveste cu totul diferită de cea care părea să spună filmele.

 „Există idei, descoperiri inedite, disponibile pentru cei care pot elimina unul din straturile de protecţie ale adevărului.
Neils Armstrong, ˝primul om pe lună˝,  20 Iulie 1994
 
Pe 20 iulie s-au împlinit 50 de ani de la irealele aselenizări făcute de NASA și gașca lor Apollo. De obicei oamenii se împart în două categorii, când vine vorba despre aceste călătorii ale omului pe Lună. Primul grup, cel mai numeros, continuă să creadă că NASA a ajuns pe Lună cu succes de 6 ori și că 12 oameni chiar au pășit pe suprafața Lunii. Cel de-al doilea grup, așa numiții conspiraționiști, deși mult mai puțini decât primii, susțin că omenirea nu a ajuns niciodată pe lună și că toată treaba asta este o făcătură.

Ei bine, Jay Weidner, autor și regizor de care am mai vorbit aici pe blog în articolul despre Crucea Ciclică din Hendaye, ne expune prin intermediul documentarului de astăzi, intitulat Kubrick's Odyssey: Secrets Hidden in the Films of Stanley Kubrick; Part One: Kubrick and Apollo (2011) și printr-un eseu scris în 2009, pe care l-am folosit alături de alte surse pentru documentarea acestui articol, că adevărul este mult mai nuanțat și se află de fapt undeva la mijloc.
 Această a treia poziție postulează faptul că oamenii au ajuns într-adevăr pe Lună, dar ceea ce am văzut la TV și în fotografiile ce au documentat acest eveniment extraordinar pentru istoria umanității, a fost complet fals. Mai mult de-atât, Weidner ne dezvăluie faptul că marele regizor Stanley Kubrick este geniul care a regizat falsele aselenizări.
 
Dar de ce NASA a trebuit să falsifice aceste debarcări pe Lună până la urmă ? Autorii Joseph Farrell și Henry Stevens ne-au arătat amândoi probe incontestabile cum că oamenii de știință naziști au dezvoltat farfurii zburătoare ce foloseau tehnologii avansate, încă din 1943. Acești autori au arătat de asemenea că Guvernul Statelor Unite i-au adus după război în America pe aceiași oameni de știință naziști, în scopul de a construi aceste foarte avansate mașini zburătoare. Mai mult de-atât, ei cred că ideea cum că extratereștrii ar invada Pământul, nu este altceva decât o acoperire, o poveste lansată de către NASA pentru a ascunde această tehnologie existentă.  Pentru cei interesați de subiect, studiați cărțile celor doi autori, listate pe paginile lor de pe wikipedia.
   
Weidner ne dezvăluie cum multe surse din interiorul Pentagonului i-au relatat că, după ce această tehnologie a farfuriilor zburătoare i-a fost arătată lui John F. Kennedy, el a realizat că avansul tehnologic folosit în dezvoltarea acestor aparate ar putea rezolva multe din problemele prezente ale lumii. El a intuit că dezvăluirea acestor tehnologii exotice ar putea duce, printre altele, la dezvoltarea de energii ieftine și nepoluante. Curând după ce a văzut tehnologia farfuriilor zburătoare, JFK și-a ținut faimosul discurs, în care cerea către NASA să debarcheze un om pe Lună, până la sfârșitul acelei decade. Multe voci din interior credeau că această cerere nu este altceva decât un șiretlic al lui JFK pentru a determina NASA și guvernul secret să dea drumul la tehnologia farfuriilor zburătoare. Din moment ce era evident pentru toată lumea că tehnologia standard a rachetelor nu putea să ducă un om pe Lună și înapoi, JFK poate că s-a gândit că NASA va fi forțată să dezvăluie cunoștințele privind tehnologiile din spatele farfuriilor zburătoare, pentru a-i putea împlini viziunea și să ajungă pe Lună până la sfârșitul anilor '60.

După asasinarea lui Kennedy în 1963, NASA însă a conceput un nou plan, menit să rezolve problema inițiată de JFK. Acest nou plan le-a permis celor de la NASA și guvernului din umbră, să mențină în continuare secretă această tehnologie a farfuriilor zburătoare și de asemenea, să facă în așa fel încât să pară că rachetele standard l-au dus pe om pe Lună și înapoi. Cineva dintr-o poziție înaltă a guvernului din umbră a decis să falsifice întregul program Apollo, pentru a ascunde tehnologia farfuriilor zburătoare de ochii curioși ai publicului și de cei ai Moscovei. Într-un fel, poziția NASA în ceea ce privește această chestiune este de înțeles. Nu se dorea ca aceste informații extrem de prețioase să ajungă la ruși, mai ales că aceste lucruri se petreceau în mijlocul războiului rece.
     
Având nevoie de un maestru pentru a falsifica imagini și filmări ale închipuitelor misiuni Apollo pe Lună, cei de la Pentagon l-au ales pe Stanley Kubrick, după ce au vizionat filmul de satiră neagră ˝Dr. Strangelove˝, scos de acesta la începutul lui 1964. În timpul producției acestui film extraordinar, Kubrick a apelat la US Air Force pentru a obține permisiunea să filmeze niște cadre cu unul din bombardierele B-52. Pentagonul l-a refuzat categoric după ce a citit scenariul filmului, fiind chiar intrigați de faptul că acesta ridiculiza armata și pe țărănoii împiedicați care manevrau mașina de război a Statelor Unite.

Fără să se lase intimidat de acest refuz, Kubrick a folosit numeroase fotografii din reviste militare pentru a recrea interiorul avionului B-52. Folosind de asemenea multe efecte speciale inovatoare, a filmat niște cadre exterioare cu un B-52 zburând deasupra Rusiei, extraordinare pentru acea dată. Să ne amintim că vorbim de 1963, revăzând astăzi ˝Dr. Strangelove˝ poate că nu o să vi se pară atât de grozav, dar trebuie subliniat faptul că multe din efectele speciale folosite în filmele din ziua de azi au încolțit din inovațiile lui Kubrick din acest film și din ˝Odiseea spațială 2001˝.

Mai mult ca sigur, cineva de la NASA a văzut ce a făcut Kubrick  în ˝Dr. Strangelove˝ și, admirându-i șiretenia, l-a desemnat ca fiind persoana cea mai calificată să orchestreze înscenările aselenizărilor misiunilor Apollo. Dacă a putut să facă asemenea lucruri cu un buget limitat, ce ar fi putut să facă dacă ar fi avut un buget nelimitat ?

Nimeni nu știe cum l-a putut convinge puterea pe Kubrick să dirijeze misiunile Apollo. Poate că l-au compromis pe Kubrick într-un fel. Poate că l-au șantajat cu faptul că fratele său, Raul Kubrick avea strânse legături cu Partidul Comunist American, însă până la urmă Kubrick a acceptat înțelegerea în schimbul la două lucruri, ce probabil le-a negociat aprig, după cum îi era obiceiul:
  
Mai întâi și-a dorit un buget nelimitat și mână liberă pentru următorul său film ce vroia să-l facă.  În sprijinul acestei ipoteze vine și afirmația președintelui MGM de la vremea aceea, din 1968, când a fost lansat filmul. El a declarat public că nu a văzut nicio versiune brută a filmului, pe întreaga perioadă de 4 ani a producției acestuia. Sper că realizați că nu așa proceda directorul unuia dintre cele mai importante studiouri de la Hollywood, mai ales când producția filmului a fost una dintre cele mai costisitoare, din câte se făcuseră până atunci.
   
Este vorba de SF-ul care a marcat o cotitură în istoria cinematografiei, ˝Odiseea spațială 2001˝. Acesta a fost primul film artistic abstract de buget mare, primul film intelectual și cea mai măreață operă ezoterică a secolului XX. Cu siguranță, ˝Odiseea spațială 2001˝ este singurul film din istoria MGM în care directorii executivi ce au finanțat pelicula, nu au intervenit deloc. Dar de ce nu le-a păsat prea mult de acest extrem de costisitor proiect ? Deoarece nu MGM a finanțat de fapt filmul, ci Guvernul Statelor Unite !

Al doilea lucru ce l-a cerut Kubrick a fost să aibă libertatea de a putea face orice fim își dorește, fără să fie cenzurat, pe tot restul vieții. În afară de ultimul său film, ˝Eyes Wide Shut˝, Kubrick a obținut ce și-a dorit, deși acest adevărat pact cu diavolul a exercitat o presiune extraordinară asupra lui, după cum vom vedea în cea de-a doua parte a acestui documentar.

Odată negociată înțelegerea, Kubrick s-a pus pe treabă. Este interesant cum producția lui ˝2001˝ se aliniază cu programul Apollo. Producția filmului a început în 1964, în același an cu demararea misiunii Apollo cu obiectivul debarcării pe Lună. Filmul a fost terminat în 1968, iar NASA a ajuns pe Lună pe 20 Iulie 1969. De asemenea, ne atrage atenția faptul că cercetătorul Frederick Ordway lucra pentru NASA și Apollo, și a fost de asemenea consultantul științific principal al lui Kubrick pentru ˝Odiseea Spațială 2001˝. Cea mai mare problemă a lui Kubrick la demararea proiectului a fost cum să facă ca filmările și fotografiile de pe suprafața Lunii să pară realiste. El trebuia să facă niște cadre vaste, expansive, ca și când ar fi fost turnate cu adevărat pe Lună și nu într-un studio cinematografic.
   
El a fotografiat și filmat toate scenele folosind o tehnică cinematografică numită Ecran de Proiecție Frontală. Kubrick nu a inventat acest proces, dar cu siguranță l-a perfecționat. Ecranul de Proiecție Frontală este un dispozitiv cinematic care permite să fie proiectate scene în spatele actorilor, astfel încât să apară, în cameră, ca și când actorii s-ar mișca în cadrul proiectat de proiecţia frontală pe un ecran Scotschlite.

Scotchlite este un material inventat de compania 3M pentru ecrane de proiecție și a fost făcut din sute de mii de mici mărgele de sticlă de aproximativ 0.4 milimetri în diametru. Aceste mărgele erau puternic retroreflectoare. În procesul Ecranului de Proiecție Frontală, ecranul Scotchlite trebuie plasat în spatele decorului. Planul camerei de filmare trebuie să fie exact perpendicular pe ecranul Scotchlite. Un proiector proiectează scena pe ecranul Scotchlite printr-o oglindă, iar lumina trece printr-un separator de fascicule, ce transmite lumina în cameră. Un actor care stă în fața ecranului Scotchlite va părea ca este în interiorul proiecției. În ziua de azi, magicienii de la Hollywood folosesc ecrane verzi și computere pentru astfel de efecte speciale, așa că acest echipament nu se mai folosește. La vremea lui însă, în anii '60, nimic nu funcționa mai bine ca Ecranul de Proiecție Frontală pentru imaginile realiste necesare atât în scenele din ˝Odiseea spațială 2001˝, cât și pentru falsele aselenizări Apollo. Jay Weidner ne dezvăluie în documentar, cu ajutorul unor imagini procesate prin creșterea gamei cromatice și a contrastului, comparate cu cele originale, cum Kubrick a trucat cu măiestrie fotografiile NASA.
   
După ce vizualizați documentarul și vă familiarizați cu tehnica Ecranului de Proiecție Frontală, puteți să verificați apoi ușor aceste lucruri, intrând pe orice site NASA, cum ar fi de exemplu http://www.apolloarchive.com și să vă uitați singuri la fotografii. Cele mai revelatoare sunt imaginile misiunii Apollo 17.

În cea de-a doua parte a documentarului, Jay Weidner ne dezvăluie secretele filmului ˝Strălucirea˝, produs de Kubrick în 1980, după romanul best seller al celebrului scriitor Stephen King. Vom vedea cum Stanley s-a folosit de romanul lui King ca să își spună povestea și stresul prin care a trecut în toți anii în care a lucrat la falsificarea aselenizărilor misiunilor Apollo. Vom înțelege, urmărind interpretările lui Weidner, de ce Kubrick a alterat atât de mult versiunea originală a cărții, lucru criticat și neînțeles la vremea respectivă. Kubrick a fost nevoit să recurgă la această metodă, deoarece se temea pe bună dreptate, pentru viața lui. Disecând simbolismul ascuns de Kubrick în imaginile din ˝Strălucirea˝, Weidner ne demonstrează fără drept de apel că Stanley Kubrick este cu siguranță cel care a falsificat debarcările imaginare pe Lună ale NASA. Nu voi comenta prea mult această parte a documentarului, ca de obicei dorind să nu vă stric plăcerea de a descoperi singuri aceste dezvăluiri, firul poveștii fiind de-a dreptul fascinant.

În filmul ˝Wag the Dog˝ din 1997, Dustin Hoffman joacă rolul unui producător de film angajat de către CIA ca să falsifice un eveniment. Numele caracterului său din film este Stanley. În acest film, Stanley moare în mod misterios după ce spune tuturor că vrea să își asume meritele pentru evenimentul pe care l-a falsificat. Stanley Kubrick a murit la 4 zile după ce a arătat executivilor de la Warner Brothers forma finală a filmului ˝Cu ochii larg închiși˝. Se zvonește faptul că ei au fost foarte revoltați după ce au văzut filmul. I-au cerut lui Kubrick să reediteze filmul, dar el a refuzat. Warer Brothers au recunoscut la un moment dat că au reeditat filmul și nici până în ziua de azi nu vor să lanseze un DVD cu versiunea originală a lui Stanley Kubrick. Nu numai că încalcă astfel acordul semnat cu Stanley Kubrick, dar asta înseamnă că, probabil, nu vom putea vedea niciodată versiunea needitată a filmului. Oare ce s-o fi tăiat din film ? Să reamintim și faptul că, ˝Cu ochii larg închiși˝ a fost lansat pe 16 Iulie 1999, după cum Stanley Kubrick a insistat în contract, exact la 30 de ani de la data la care a fost lansat spre Lună, Apollo 11.
   
Ken Adam, vestitul designer laureat de două ori cu Oscar, era un prieten foarte apropiat de-al lui Stanley Kubrick. El a lucrat cu celebrul regizor la decorurile pentru ˝Dr. Strangelove˝. Nu pot să nu afirm faptul că, probabil, Ken i-a adus un omagiu lui Stanley în filmul ˝Diamond are Forever˝, din seria James Bond, lansat în 1971, la care a făcut de asemenea decorurile. La un moment dat, în timpul acțiunii, Bond dă peste o scenă secretă de la Hollywood unde se toarnă o falsă debarcare pe Lună. Filmul este regizat de Peter Hyams, care ulterior a regizat și continuarea la ˝Odiseea spațială 2001˝, care este intitulată ˝2010˝.

De asemenea, vă recomand să vedeți și filmul artistic ˝Capricorn One˝, din 1977 având ca subiect chiar falsificarea unei misiuni NASA.

Va urma: Kubrick's Odyssey: Secrets Hidden in the Films of Stanley Kubrick; Part Two: Beyond the Infinite (2012), în care este analizat simbolismul ezoteric din ˝Odiseea spațială 2001˝.

Traducerea mea la acest documentar, o puteți downloada de aici. Vă doresc vizionare plăcută și nu uitați: Deschideți ochii !”
Mulțumim Tone Tavi pentru traducerea încă a unui film deosebit.
 Vizionare Plăcută !

Link 1


Link 2

  
Link 3


Link 4




Linkuri alternative : AICI 1 , AICI 2  și  AICI 3

Distribuie dacă crezi că poate fi util și pentru semenii tăi !

  Cu Lumină în Pace și Iubire !
  Paul Marian PolMar

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunt răspunzător pentru ceea ce scriu, dar nu răspund pentru ceea ce tu crezi că ai înțeles ... Nu mă crede! Cercetează, investighează și crede-te pe tine însuți.